7 Helpdesk

Soms is het ontwikkelen van (online) toetsmateriaal lastig. Leent een (digitale) toetsvorm zich goed genoeg voor de leerdoelen uit de cursus? En hoe gebruik je die specifieke toepassing nou precies? Dan is het fijn dat je met je vraag even terecht kan bij collega-docenten of IT-ondersteuners om je verder te helpen.

Scroll naar beneden voor meer informatie.

Procedures in je instituut

In de notitie over toetsing zijn uitgangspunten geformuleerd, maar in instituten zijn concrete afspraken gemaakt over wat nodig is als je toetsing wilt aanpassen. Hierbij is minimaal betrokkenheid van examencommissie en directie nodig. Zorg dat je op de hoogte bent van deze afspraken.

Netwerk contactpersonen Remindo

Sinds begin april is het digitale toetsprogramma Remindo voor de hele hogeschool beschikbaar. Er worden per instituut contactpersonen (key users) aangewezen die je technische vragen over wat dit programma kan en hoe je het inricht kunnen beantwoorden. Je vindt deze lijst met key users via de Remindo-pagina op Hint. Ook kun je daar lid worden van het Team FIT-Remindo. Als jouw instituut nog geen contactpersonen heeft kan je via de Helpdesk (zie onder) een verzoek indienen om te starten met Remindo. Wij geven dit dan door.

Helpdesk voor onderwijs op afstand

Voor alle overige vragen en advies kan je terecht bij de Helpdesk toetsen op afstand. Deze wordt bemand door een groep docenten en adviseurs van Hogeschool Rotterdam die ervaring heeft met toetsen op afstand. Je kan een vraag of casus bij ze neerleggen via de Helpdesk. Log in zoals gebruikelijk en kies voor de tegel Toetsen op afstand.

Wil je zelf graag je collega’s helpen?

Mail dan naar service@hr.nl o.v.v. ‘ik wil graag helpen’.